ΑΡΘΡΟ 5
Τροποποίηση του άρθρου 31 του ν. 4002/2011
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ:
Προστίθενται στα ιδρύματα που μπορεί να τηρεί λογαριασμό ο παίκτης στα οποία κατατίθενται τα κέρδη του από τυχερά παίγνια μέσω διαδικτύου, τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος του ν. 4021/2011 (ΦΕΚ Α 218/2011).
Με τον Κανονισμό Παιγνίων καθορίζεται το ύψος του ποσού που οφείλουν να έχουν οι κάτοχοι της άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου σε πιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, ανάλογα με τον τύπο της άδειας.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
- Η παρ. 5 του άρθρου 31 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Τα κέρδη από τυχερά παίγνια μέσω διαδικτύου κατατίθενται σε λογαριασμό που τηρεί ο παίκτης σε πιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα πληρωμών ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα, ή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τα όσα ορίζονται στον Κανονισμό Παιγνίων.
- Στο άρθρο 31 του ν. 4002/2011 προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
«6. Με τον Κανονισμό Παιγνίων καθορίζεται το ύψος του ποσού που οφείλουν να έχουν οι κάτοχοι της άδειας σε πιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα πληρωμών ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Για το ύψος του ποσού λαμβάνονται υπόψη το είδος και το εύρος της άδειας.»
EΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ:
- Paddy Power Betfair (PPB)
Η διάταξη αυτή φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με εκείνες που προτείνονται στο άρθρο 49 παράγραφος 3, όπου αναφέρεται ότι οι κάτοχοι αδειών θα τηρούν λογαριασμό εταιρείας καθώς και ξεχωριστό λογαριασμό παικτών σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα πληρωμών ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένος και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα.
Θα προτείναμε στην ελληνική κυβέρνηση να επιτρέπει στους φορείς εκμετάλλευσης και στους πελάτες τους να χρησιμοποιούν όλα τα μέσα πληρωμής που χρησιμοποιούνται νόμιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με την οδηγία περί υπηρεσιών πληρωμών, την οδηγία για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και την ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων, όπως κατοχυρώνεται από τη Συνθήκη της ΕΕ.
Ειδικότερα, η χρήση παρόχων υπηρεσιών πληρωμών δεν πρέπει να περιορίζεται σε ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα. Οι φορείς εκμετάλλευσης και οι πελάτες τους θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν οποιονδήποτε πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στην ΕΕ, εφόσον διαθέτουν άδεια και ρυθμίζονται σε άλλο κράτος μέλος. Επιπλέον, τα μέσα πληρωμής δεν πρέπει να περιορίζονται σε πιστωτικές κάρτες και τραπεζικές μεταφορές. Θα πρέπει επίσης να επιτρέπονται σύγχρονα και ασφαλή μέσα πληρωμής, όπως τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια και οι προπληρωμένες κάρτες, οι οποίες είναι πολύ δημοφιλείς στον τομέα των on-line τυχερών παιχνιδιών. Είναι αυτονόητο ότι αυτά τα μέσα πληρωμής πρέπει και πάλι να παρέχονται από εταιρείες που έχουν λάβει άδεια και ρυθμίζονται στην ΕΕ.
Εκτιμούμε ότι ενδέχεται να υπάρχουν μέτρα ελέγχου κεφαλαίου για την αντιμετώπιση των οικονομικών δυσκολιών της Ελλάδας, αλλά όλοι οι περιορισμοί στη χρήση παρόχων υπηρεσιών πληρωμών από την υπόλοιπη ΕΕ θα πρέπει κατά την άποψή μας να περιοριστούν σε διάρκεια και πεδίο εφαρμογής.
- Intralot
Παράγραφος 2. Εισάγει νέα ρύθμιση για την υποχρέωση κατάθεσης σε τραπεζικό ίδρυμα κλπ. το οποίο καθορίζεται από τον Κανονισμό Παιγνίων για δε το ύψος του ποσού ορίζεται ότι θα λαμβάνεται υπόψη το είδος και το εύρος της άδειας. Η ρύθμιση είναι ασαφής γιατί δεν προβλέπεται η δικαιολογητική βάση για την εισαγωγή της ούτε επαρκή κριτήρια για τον υπολογισμό του ποσού αυτού. Επίσης δεδομένου ότι προβλέπεται η ύπαρξη εγγυητικής επιστολής του άρθρου 9 παρ. 7, καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, η υποχρέωση διατήρησης ενός επιπλέον ποσού από τους παρόχους αποτελεί πρόσθετη και διπλή επιβάρυνση γι’ αυτούς αφού δεσμεύουν ένα επιπλέον ποσό που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν για όλο το χρονικό διάστημα διατήρησης της άδειάς τους.
- The Remote Gambling Association (RGA)
Η διάταξη αυτή φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την προτεινόμενη παράγραφο 3 του άρθρου 49, η οποία ορίζει ότι οι κάτοχοι αδειών θα τηρούν εταιρικό λογαριασμό καθώς και ξεχωριστό λογαριασμό παικτών σε πιστωτικό ίδρυμα ή ίδρυμα πληρωμών ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα. Προτείνουμε στην ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει στους παρόχους και στους πελάτες τους να χρησιμοποιούν όλους τους τρόπους πληρωμής που χρησιμοποιούνται νόμιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, ώστε να διασφαλιστεί η τήρηση της Οδηγίας για τις υπηρεσίες πληρωμών, της Οδηγίας για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, και της ελεύθερης μετακίνησης του κεφαλαίου, την οποία εγγυάται η Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα, η χρήση των παρόχων υπηρεσιών πληρωμής δεν θα πρέπει να περιορίζεται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ελλάδας. Οι πάροχοι τυχερών παιχνιδιών και οι πελάτες τους θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε υπηρεσία πληρωμής εντός της ΕΕ, εφόσον η υπηρεσία αυτή είναι αδειοδοτημένη και ελέγχεται σε άλλο κράτος-μέλος. Επίσης, οι μέθοδοι πληρωμής δεν θα πρέπει να περιορίζονται σε πιστωτικές κάρτες και τραπεζικά εμβάσματα. Πρέπει να επιτρέπονται και οι σύγχρονες μέθοδοι πληρωμής, όπως τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια (e-wallets) και οι προπληρωμένες κάρτες, οι οποίες αποτελούν πολύ δημοφιλείς τρόπους πληρωμής στον τομέα των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών. Εννοείται ότι αυτές οι μέθοδοι πληρωμής πρέπει να παρέχονται από εταιρείες που αδειοδοτούνται και ελέγχονται εντός της ΕΕ. Κατανοούμε ότι είναι σε ισχύ μέτρα capital control για να αντιμετωπιστούν οι οικονομικές δυσκολίες της Ελλάδας, αλλά τυχόν περιορισμοί στη χρήση παρόχων υπηρεσιών πληρωμής από την υπόλοιπη ΕΕ θα πρέπει να είναι αυστηρά καθορισμένοι ως προς το χρονικό διάστημα και την έκτασή τους.
You must be logged in to post a comment.