ΑΡΘΡΟ 2
Τροποποίηση του άρθρου 27 του ν. 4002/2011
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ:
Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρχε πρόβλεψη για διάκριση διαφορετικών τύπων αδειών, στο άρθρο 2 προβλέπεται διαχωρισμός των αδειών διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου σε δύο κατηγορίες οι οποίες αντιστοιχούν σε δύο τύπους αδειών: α) άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων και β) άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
Η παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4002/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου απαιτείται η προηγούμενη έκδοση διοικητικής άδειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού. Ειδικότερα για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου προβλέπονται αποκλειστικά δύο τύποι αδειών: α) άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων και β) άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων. Τα παίγνια και τα παιγνιομηχανήματα πρέπει να είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.»
EΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ:
- bet365
Η αδειοδότηση για «άλλα on-line παιχνίδια» επιτρέπει μόνο ζωντανό καζίνο και σε απευθείας σύνδεση πόκερ (peer to peer), αλλά υπάρχει αποκλεισμός όλων των παιχνιδιών RNG.
Ο αποκλεισμός των παιχνιδιών RNG (γεννήτρια τυχαίων αριθμών) είναι κάτι νέο και οι υπάρχουσες προσωρινές άδειες προσφέρουν RNG παιχνίδια στους Έλληνες παίκτες χωρίς ποτέ η ΕΕΕΠ να έθεσε θέμα σε κανέναν που προσφέρει παιχνίδια RNG κατά την περίοδο των προσωρινών αδειών στην Ελλάδα. Ο αποκλεισμός των παιχνιδιών RNG θα μειώσει σημαντικά το μέγεθος της αγοράς GGR.
Η bet365 προς το παρόν δεν προσφέρει RNG παιχνίδια στους Έλληνες πελάτες της αλλά ενδεικτικά θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η παράλειψη των παιχνιδιών RNG από το νέο καθεστώς μόνιμης αδειοδότησης της χώρας θα οδηγούσε σε μια αγορά που αξίζει τουλάχιστον 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ακαθάριστα έσοδα τυχερών παιχνιδιών (GGR) να εξαφανιστούν ή να γίνουν μαύρη αγορά.
Από την παραπάνω εκτίμηση είναι ξεκάθαρο ότι το κράτος αναμένει να χάσει ετήσιο ποσό περίπου € 30 έως € 35 εκατ.
Επιπλέον, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τους πελάτες να αναζητήσουν on-line παιχνίδια RNG σε μη αδειοδοτημένες πλατφόρμες (παράνομους φορείς) που θα επηρεάσουν σοβαρά την προστασία του πελάτη και θα προκαλέσουν περαιτέρω μείωση στα κρατικά έσοδα λόγω της αποστροφής των πελατών σε άλλα παράνομα προϊόντα.
Σύμφωνα με τη νομολογία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να υπάρχει συνεπής και χωρίς διακρίσεις μεταχείριση τόσο των προϊόντων τυχερών παιχνιδιών όσο και των φορέων εκμετάλλευσης. Αυτό δεν συμβαίνει με την ξαφνική εισαγωγή απαγόρευσης αποκλειστικά για τα παιχνίδια RNG. Αυτή η διαφορετική μεταχείριση μεταξύ παρόμοιων «ηλεκτρονικών παιχνιδιών» και σε σύγκριση με το παρελθόν παραβιάζει τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών, την αρχή της ίσης μεταχείρισης και την αρχή της ασφάλειας δικαίου.
- Paddy Power Betfair (PPB)
- Απαγόρευση παιχνιδιών με γεννήτριες τυχαίων αριθμών.
Φαίνεται ότι σε συνδυασμό με το προτεινόμενο άρθρο 25, υποπαράγραφος v) αποκλείονται τα παιχνίδια με γεννήτριες τυχαίων αριθμών.
Με δεδομένο ότι τα παιχνίδια RNG συνθέτουν ένα σημαντικό ποσοστό στην υπάρχουσα διαδικτυακή αγορά και για να επιτευχθεί η συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ, ούτως ώστε να μειωθεί το μέγεθος της μη ρυθμιζόμενης αγοράς, να προστατευθούν οι καταναλωτές και να δημιουργηθούν πρόσθετα φορολογικά έσοδα, θα ήταν προτιμότερο να επιλεγεί μια άδεια στην οποία θα περιλαμβάνονται όλα τα σημαντικά ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως στοιχήματα με σταθερές αποδόσεις και ανταλλαγές, παιχνίδια πόκερ και καζίνο, παιχνίδια τυχαίων αριθμών καθώς και παιχνίδια αντιπάλων.
- Απαγόρευση ανταλλαγής στοιχημάτων
Είμαστε απογοητευμένοι που σημειώνουμε ότι η κατάργηση της απαγόρευσης των ανταλλαγών στοιχημάτων δεν συμπεριλήφθηκε στο σχέδιο νόμου. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί το Υπουργείο δεν έχει καταργήσει την αδικαιολόγητη απαγόρευση ενός από τα βασικά προϊόντα στοιχημάτων της PPB, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική αιτιολόγηση.
Έχοντας λάβει διαβεβαιώσεις από διάφορους πολιτικούς και ρυθμιστικούς παράγοντες για την άρση της απαγόρευσης και την έλλειψη, μέχρι τώρα, οποιασδήποτε λεπτομερούς αιτιολόγησης, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι τα συμφέροντα ορισμένων ανταγωνιστών επικράτησαν και με επιτυχία πίεσαν να διατηρήσουν την απαγόρευση.
Αυτό είναι πολύ ατυχές και καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να επανεξετάσει τη θέση της σχετικά με αυτό το ζήτημα, κυρίως επειδή (όπως εξηγούμε παρακάτω) το ελληνικό κράτος θα επωφεληθεί με διάφορους τρόπους εάν αρθεί η απαγόρευση. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι είναι προς το συμφέρον τόσο της PPB. όσο και της ελληνικής κυβέρνησης να αποφευχθούν δικαστικές διαμάχες για αποζημιώσεις κ.λπ.
Σε περίπτωση άρσης της απαγόρευσης, το ελληνικό κράτος πρέπει να επωφεληθεί με διάφορους τρόπους:
- Οικονομικά οφέλη για το Ελληνικό Δημόσιο
Με την παρεμπόδιση των Ελλήνων παικτών να έχουν πρόσβαση στο χρηματιστήριο στοιχημάτων και όπως υποδεικνύεται στους πίνακες των συνημμένων παραρτημάτων, εκτιμούμε ότι το ελληνικό κράτος θα χάσει περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ σε φορολογικά έσοδα, αμοιβές αδειοδότησης και άλλες εισερχόμενες επενδύσεις σε διάρκεια 5 χρόνων.
- Περιορισμός της μαύρης αγοράς
Δεδομένης της μοναδικής προσέλκυσης της ανταλλαγής (π.χ. καλύτερη αξία, δυνατότητα εμπορίας), είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν οι ανταλλαγές στοιχημάτων στη ρυθμιζόμενη αγορά, διαφορετικά οι καταναλωτές θα αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις στη μαύρη αγορά, πράγμα που θα οδηγήσει σε απώλεια φορολογικών εσόδων και χαμηλότερη επίπεδα προστασίας των καταναλωτών. Οι ανταλλαγές στοιχημάτων θα συμπληρώσουν απλώς το υπάρχον φάσμα προϊόντων τυχερών παιχνιδιών και θα βοηθήσουν στην αύξηση του μεγέθους της συνολικής αγοράς. Από την εμπειρία της PPB που δραστηριοποιείται στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες αγορές, τα ανταλλακτήρια στοιχημάτων απευθύνονται μόνο σε μια συγκεκριμένη κατηγορία πελατών και δεν απειλούν τα προϊόντα στοιχηματισμού μαζικής αγοράς, όπως τα αθλητικά στοιχήματα και τα στοιχήματα για το λιανικό εμπόριο.
- Διασφάλιση της συμμόρφωσης με το δίκαιο της ΕΕ και αποφυγή μελλοντικών νομικών εμπλοκών
Η Ελλάδα ποτέ δεν παρείχε επίσημη αιτιολόγηση για την απαγόρευση των ανταλλαγών στοιχημάτων και πιστεύουμε ότι η απαγόρευση εισάγει διακρίσεις και παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ.
- Διεθνές προηγούμενο
Η ανταλλαγή στοιχημάτων είναι ένα μοναδικό προϊόν που αποτελεί ουσιαστικό μέρος της παγκόσμιας επιχειρηματικής δραστηριότητας της PPB. Εκτός από την Κύπρο, η Ελλάδα είναι σήμερα η μόνη χώρα στον κόσμο όπου επιβάλλεται ρητή απαγόρευση των στοιχημάτων στην ανταλλαγή. Οι ανταλλαγές στοιχημάτων σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ιρλανδία, η Μάλτα, η Δανία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία, ενώ αρκετές άλλες χώρες όπως η Κολομβία, έχουν σχέδια να ρυθμίσουν και να επιτρέψουν τις ανταλλαγές στοιχημάτων πολύ σύντομα.
- Βοήθεια για την καταπολέμηση του εγκλήματος και της παράνομης δραστηριότητας
Η ανταλλαγή στοιχημάτων είναι ένα από τα πιο διαφανή προϊόντα στην αγορά, δεδομένου ότι είναι δυνατή η προβολή και των δύο πλευρών της αγοράς. Αυτό καθιστά ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο για την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και άλλων μορφών οικονομικού εγκλήματος, καθώς και για την πρόληψη της διαφθοράς που αφορά τον καθορισμό στημένων αγώνων και στοιχημάτων. Η PPB θα χαρεί να μοιραστεί την εμπειρία και τις γνώσεις της ώστε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του αυξανόμενου προβλήματος των στημένων αγώνων στην Ελλάδα.
- Intralot
Παράγραφος 1. Η άδεια τύπου «α) άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων» θα πρέπει με σαφήνεια να περιλαμβάνει και στοιχηματισμό σε εικονικά γεγονότα (virtual events) όπου το αποτέλεσμα παράγεται με την χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών (RNG).
Προτείνεται να τροποποιηθεί σε: «α) άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων (συμπεριλαμβανομένων των εικονικών γεγονότων − αθλητικών ή μη (virtual events) όπου το αποτέλεσμα παράγεται με την χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών)».
- GML INTERACTIVE LIMITED (STOIXIMAN)
Προτείνεται η αντικατάσταση της παραγράφου 1 του άρθρου 27 ως εξής:
«Η παρ.1 του άρθρου 27 του ν. 4002/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου απαιτείται η προηγούμενη έκδοση διοικητικής άδειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Ειδικότερα, για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου προβλέπονται αποκλειστικά δύο τύποι αδειών: α) άδεια για τη διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων, καθώς επίσης και εικονικών παιγνίων (virtual games) και β) άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων. Τα παίγνια και τα παιγνιομηχανήματα πρέπει να είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.»
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Πρακτόρων Παιχνιδιών Πρόγνωσης ΟΠΑΠ (ΠΟΕΠΠΠ)
Στην περίπτωση α) θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι από την «άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων» εξαιρούνται τα παιχνίδια στοιχημάτων (αθλητικών ή μη) μη προκαθορισμένης απόδοσης (μη προκαθορισμένης απόδοσης παιχνίδια στοιχημάτων αποτελούν υφιστάμενα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, όπως το ΠΡΟΠΟ, ΠΡΟΠΟΓΚΟΛ κ.α.).
Στην περίπτωση β) θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η «άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων» αφορά σε παίγνια που διεξάγονται αποκλειστικά «live».
Επίσης, και για τους δύο τύπους αδειών (α΄ και β΄) θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν περιλαμβάνουν παιχνίδια με γεννήτρια τυχαίων αριθμών (RNG), καθώς και παιχνίδια με εικονικά γεγονότα (virtual).
- ΟΠΑΠ Α.Ε.
Απόψεις / Παρατηρήσεις – Προτάσεις:
Ο ορισμός / συνοπτική περιγραφή των δύο τύπων των αδειών που προβλέπονται στο συγκεκριμένο άρθρο χρήζει αποσαφήνισης, σύμφωνα και με τα όσα αναλυτικά αναφέρουμε στο ανωτέρω σχόλιό μας, στο άρθρο 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να αποσαφηνιστούν τα ακόλουθα:
Ι. Ως προς τον τύπο της 0ορά αποκλειστικά σε παίγνια στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης κατά το διάστημα από 13.10.2020 και εφεξής, οπότε θα έχει λήξει το παραχωρηθέν στην ΟΠΑΠ Α.Ε. αποκλειστικό δικαίωμα οργάνωσης, λειτουργίας και διεξαγωγής του παιγνίου «ΣΤΟΙΧΗΜΑ (προκαθορισμένης απόδοσης)» (εκτός αν η σχετική παραχώρηση ανανεωθεί έως τη 12.10.2030 βάσει της διαδικασίας που προβλέπεται στην από 15.12.2000 Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΠΑΠ Α.Ε., όπως αυτή έχει τροποποιηθεί).
Σε περίπτωση που τυχόν χορηγηθούν άδειες για τη διεξαγωγή παιγνίων στοιχημάτων σε αθλητικά ή μη γεγονότα πριν την παρέλευση της 12.10.2020 (ή της 12.10.2030, σε περίπτωση ανανέωσης της παραχώρησης για το εν λόγω διάστημα), ήτοι πριν τη λήξη του ως άνω αποκλειστικού δικαιώματος της ΟΠΑΠ Α.Ε., τότε το κατ’ άρθρο 7 παρ. 5(α) του παρόντος νομοσχεδίου αντίτιμο που αναλογεί στη λήψη της σχετικής άδειας του άρθρου 2 του παρόντος νομοσχεδίου θα πρέπει να συμψηφιστεί με το ήδη καταβληθέν από την ΟΠΑΠ Α.Ε. αντίτιμο για την παραχώρηση από το Ελληνικό Δημόσιο του προρρηθέντος αποκλειστικού δικαιώματος επί στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης μέσω του διαδικτύου.
- Επιπλέον κρίνεται απαραίτητη η αποσαφήνιση του φάσματος των παιγνίων που προβλέπεται να καταλαμβάνει η «άδεια για τη διεξαγωγή παιγνίων στοιχημάτων σε αθλητικά ή μη γεγονότα» δεδομένου ότι έως την 12.10.2030 η ΟΠΑΠ Α.Ε. κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα για την διαχείριση, οργάνωση, λειτουργία και διεξαγωγή, τόσο επίγεια όσο και διαδικτυακά, των αριθμοπαιχνιδιών «ΤΖΟΚΕΡ», «ΛΟΤΤΟ», «ΠΡΟΤΟ», «ΑΡΙΘΜΟΛΑΧΕΙΟ 5 ΑΠΟ 35», «ΚΙΝΟ», «ΣΟΥΠΕΡ 3», «ΣΟΥΠΕΡ 4», «ΜΠΙΝΓΚΟ ΛΟΤΤΟ», καθώς και των παιγνίων στοιχημάτων μη προκαθορισμένων αποδόσεων (non-fixed odds) με την ονομασία «ΠΡΟΠΟ», «ΠΡΟΠΟΓΚΟΛ», «ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΓΩΝΩΝ ΜΠΑΣΚΕΤ», «ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΓΩΝΩΝ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ», σύμφωνα με τους όρους της από 15.12.2000 Συμβάσεως Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΠΑΠ Α.Ε. που συνήφθη δυνάμει του άρθρου 27 παρ. 2(α) του Ν. 2843/2000, όπως ισχύει μετά την από 4.11.2011 Τροποποιητική Πράξη, την από 12.12.2011 Πρόσθετη Πράξη και την από 29.4.2013 Τροποποίηση της ως άνω, από 12.12.2011, Πρόσθετης Πράξης. Προς αποφυγή ασαφειών και παρανοήσεων κρίνεται σκόπιμο όπως καταστεί εξ αρχής σαφές ότι τα ανωτέρω αριθμοπαιχνίδια καθώς και τα ανωτέρω παιχνίδια στοιχημάτων μη προκαθορισμένης απόδοσης (non fixed odds) εξαιρούνται του νέου καθεστώτος αδειοδότησης.
- Ακόμη, πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι τα τυχερά παίγνια προκαθορισμένων αποδόσεων (fixed odds), συμπεριλαμβάνουν και τα στοιχήματα προκαθορισμένης απόδοσης σε εικονικά γεγονότα, η φύση των οποίων προσφέρεται για τη διεξαγωγή στοιχημάτων. Ως εικονικό γεγονός νοείται η γραφική ή ψηφιακή απεικόνιση κλήρωσης που πραγματοποιείται σε προκαθορισμένα τακτά χρονικά διαστήματα και καταχωρείται στο Κεντρικό Πληροφορικό Σύστημα του παρόχου.
Η χορήγηση άδειας τυχερών παιγνίων στοιχημάτων προκαθορισμένων αποδόσεων (fixed odds) επί εικονικών γεγονότων δεν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:
α) τυχερά παίγνια που η ΟΠΑΠ Α.Ε. και η Ελληνικά Λαχεία Α.Ε. έχουν το αποκλειστικό δικαίωμα να οργανώνουν και να διεξάγουν στην ελληνική επικράτεια δυνάμει σχετικών νομοθετικών διατάξεων και Συμβάσεων Παραχώρησης που έχουν συναφθεί με το Ελληνικό Δημόσιο, β) παίγνια που ομοιάζουν με εκείνα τα τυχερά παίγνια που η ΟΠΑΠ Α.Ε. και η Ελληνικά Λαχεία Α.Ε. έχουν το αποκλειστικό δικαίωμα να οργανώνουν και να διεξάγουν στην ελληνική επικράτεια δυνάμει των σχετικών νομοθετικών διατάξεων και Συμβάσεων Παραχώρησης που έχουν συναφθεί με το Ελληνικό Δημόσιο.
ΙΙ. Ως προς τον τύπο της άδειας «λοιπών διαδικτυακών παιγνίων»: ότι, όσον αφορά στο διαδικτυακό πόκερ (peer to peer), η εν λόγω άδεια θα αφορά σε συγκεκριμένες παραλλαγές του εν λόγω παιγνίου που προσφέρονται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι οι νικητές του διαδικτυακού παιχνιδιού πόκερ μοιράζονται το χρηματικό ποσό της δεξαμενής πληρωμών παικτών πόκερ της Ελλάδας, όχι και παικτών πόκερ άλλων χωρών.
- The Remote Gambling Association (RGA)
Φαίνεται ότι σε συνδυασμό με την προτεινόμενη παράγραφο v) του άρθρου 25, στην οποία ορίζονται άλλα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια ως ζωντανά (live) παιχνίδια καζίνο χωρίς γεννήτρια τυχαίων αριθμών καθώς και το διαδικτυακό πόκερ (peer to peer) και η παραλλαγές του, η παραπάνω διάταξη αποκλείει από το πεδίο εφαρμογής του νόμου τα διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο που βασίζονται σε γεννήτριες τυχαίων αριθμών. Επιπλέον, η προτεινόμενη διάταξη δεν καλύπτει ρητά τα ανταλλακτήρια στοιχημάτων, τα οποία παραμένουν εκτός του πεδίου εφαρμογής του νόμου.
Θεωρούμε ότι για να επιτευχθεί η συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ, η μείωση του μεγέθους της μη ρυθμιζόμενης αγοράς, η προστασία των καταναλωτών και η αύξηση των εσόδων από τη φορολογία, θα πρέπει να επιλεχθεί ένα καθεστώς αδειοδότησης για τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια, το οποίο καλύπτει όλα τα σημαντικά προϊόντα, ήτοι τον στοιχηματισμό (σταθερών αποδόσεων και ανταλλακτηρίων), το πόκερ και τα παιχνίδια καζίνο (παιχνίδια με γεννήτριες τυχαίων αριθμών, καθώς και παιχνίδια με κρουπιέρηδες).
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, καθώς και με τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να υπάρχει συνεπής και αμερόληπτη αντιμετώπιση τόσο στα προϊόντα τυχερών παιχνιδιών όσο και στους παρόχους τυχερών παιχνιδιών. Επίσης, η έλλειψη επιλογής για τους καταναλωτές ουσιαστικά τους απωθεί από τη ρυθμιζόμενη αγορά. Η εμπειρία μας δείχνει ότι η μεροληπτική μεταχείριση των διεθνών παρόχων και η προστασία των τοπικών παρόχων στην Ευρώπη δεν αποτρέπει τους πελάτες από την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων τυχερών παιχνιδιών σε διεθνείς παρόχους. Η παραχώρηση αποκλειστικότητας σε συγκεκριμένα προϊόντα πιθανόν να οδηγήσει σε προσφυγές.
Επιπροσθέτως, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι περισσότεροι πάροχοι ενδιαφέρονται να προσφέρουν όλο το φάσμα των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών, η επιλογή ενός ενιαίου συστήματος αδειοδότησης για όλα τα προϊόντα θα διευκόλυνε στη δουλειά των παρόχων και της ρυθμιστικής αρχής κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων.
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
RNG: Γεννήτρια τυχαίων αριθμών
ΕΕΕΠ: Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων
GGR: (Gross Gaming Revenue)
You must be logged in to post a comment.